srijeda, 10. listopada 2018.

AQUAFABA - wannabe bjelanjak


Maja u suradnji s Fitness.com.hr

Neki od vas vjerojatno su već čuli za aquafabu, famoznu tekućinu iz konzerve slanutka. Naime, ta tekućina može se upotrijebiti u raznim slasticama umjesto bjelanjaka. Mnogi skeptici oko mene nisu vjerovali da je u nekom desertu na prvi pogled i miris ta odbojna tekućina, ali doista je. Ona daje onu nama poznatu flafastu teksturu i u nekim slasticama vrlo dobro zamijeni bjelanjke. Naravno, ne ponaša se u potpunosti poput bjelanjaka pa ne možete samo izbaciti bjelanjke i očekivati da će ona magično postići svojstva koja inače daje bjelanjak.


Moja preporuka je da iskoristite aquafabu iz limenke, kad ocijedite slanutak. Ona se može pripremiti kod kuće, tako da skuhate slanutak, no onda je treba reducirati, za što većina ipak nema vremena. Tekućina bi trebala nalikovati tekućem bjelanjku, da znate konzistenciju koja vam je potrebna. Bitno je i da se radi o neslanom slanutku, kako vam tekućina ne bi bila slana.
Ovo nije plaćena reklama, već smatram da vam moram reći da je meni dosad nekako najbolja tekućina od konzerve slanutka iz Lidla.

Da biste od aquafabe dobili snijeg nalik onome od bjelanjaka, morate miksati otprilike 4-6 minuta. Ovisi o vašem mikseru, ali meni je to dovoljno za snijeg srednje čvrstih vrhova. Neki kao stabilizator stavljaju cream of tartar, kojeg kod nas možete kupiti u dm-u, pod imenom vinski prašak za pecivo. Možete ga koristiti, ali i ne morate. Ponekad stavim samo prstohvat soli i ostale sastojke ovisno o receptu.
Koristila sam aquafabu za razne slastice - mousse, waffle, palačinkice, kekse, kreme bez pečenja/kuhanja, meringue i beze, sladoled, razne kolače...



Neke ću recepte podijeliti s vama i nadam se da ćete dati priliku ovom neobičnom sastojku, makar se kao ni ja ne hranite po veganskim principima.

Ako ne znate što biste sa slanutkom koji će vam ostati nakon cijeđenja, isprobajte neke od recepata koje sam već objavila:

Salata od slanutka, avokada i pečenog povrća

Hummus i krekeri od sjemenki i kelpa

Salata od tune i slanutka

Browniesi od slanutka


Nema komentara :

Objavi komentar